Such a feelin's comin' over me
There is wonder in most everthing I see
Not a cloud in the sky got the sun in my eyes
and I won't be surprised if it's a dream
Everything I want the world to be
Is now coming true especially for me
and the reason is clear
It's because you are here
You're the nearest thing to heaven that I've seen

I'm on the top of the world lookin' down on creation
and the only explanation I can find
Is the love that I've found
Every since you've been around your love
Put me at the top of the world

Something in the wind has learned my name
And it's tellin' me that things are not the same
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
There's a pleasin' sense of happiness for me
There is only one wish on my mind
When this day is through I hope that I will find
that tomorrow will be just the same for you and me
All I need will be mine if you are here

不知道大家記不記得這首歌?
前幾天我無意間聽到一位國中同學哼出來時,
我差點就落淚了...

猶記得當時我們班正值顛峰狀態,
更以這此曲在合唱比賽中奪冠,
說實在的,
全班整體情誼和認真態度是空前絕後的團結!

但為什麼?
為什麼後來會變的這樣了呢?

國中生活應該在簡單不過了,
是我們把它複雜化了嗎?

我後悔了...
聽說有些人也後悔了...
不知其他人是否也是一樣?

現在,
我只能祝福各位同學:
在認真讀書的同學能百尺竿頭,更上一層樓!
在藝術道路上練琴的同學能體會音樂的美!
在學技術技能的同學能找到自我的天地!
在混黑道的同學能平平安安!

親愛的導師,退休後能快樂逍遙的釣魚!

而我,希望擺脫「獨在異鄉為異客,孤苦飄零空斷腸」!

下次同學會我絕對不會缺席的!
或許,
也能以小提琴演奏這首很有意義的「班歌」!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Jerry 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()